sobota, 28 września 2013

Apple fritters / Jabłka w cieście

Ayoo !! Cookie monsters !! :* 

To strasznie dziwne uczucie, pisać posta po tak długiej przerwie. 
Sama nie wiem czemu, nie mogę zrezygnować z bloga na stałe, za bardzo się do Was przywiązałam. 

Polskie jabłka, to takie nasze narodowe dobro, jemy je w sałatkach ciastach deserach lub o prostu jako zdrowa przekąska do szkoły. 
Jabłka w cieście robiłam już niejednokrotnie, z większym powodzeniem lub trochę mniejszym. Dzisiaj przedstawiłam Wam moją ulubioną wersję jabłek w cieście z cynamonem. 
To smak który będzie towarzyszył mi przez całą jesień i trochę zimy, bo właśnie wtedy jest największy sezon na polskie jabłka. 
Dzisiejszy przepis oparłam na jabłkach z mojego ogródka, nawet nie wiem od kiedy je mam ani jaka to odmiana.
Po prostu są, a w tym roku obrodziły wyjątkowo hojnie.

Składniki :

- 1 szklanka maki.
- 4 duże jabłka.
- 0,5 szklanki mleka roślinnego.
- 100 gram cukru.
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia.
- łyżeczka cynamonu.

Przygotowanie :
- Jabłka obieramy i usuwamy gniazda nasienne.
- Kroimy jabłka na grube, około centymetrowe plasterki, i układamy na ręczniku papierowym, aby odsączyć nadmiar wody.
- Posypujemy cynamonem z obu stron i odkładamy na chwilę.
- W dużej misce mieszamy mąkę, cukier, mleko, żółtka i proszek do pieczenia.
- Białka ubijamy na sztywna piane, którą dodajemy do ciasta i delikatnie mieszamy.
- rozgrzewamy masło na patelni, jabłka zatapiamy w cieście, po czym wkładamy na rozgrzane masło.
- smażymy po około 2 minuty z każdej strony , po czym odkładamy na ręcznik, aby odsączyć nadmiar tłuszczu.

Gotowe.







































Posostaje nam się tylko delektować smakiem. 

Wasza - W 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz