piątek, 27 stycznia 2017

Późne surowe śniadania: IF czy RT4 ?


Śniadanie czyli z angielskiego Breakfast = break (przerwa) + fast (post) to pierwszy posiłek dnia.
Niektórzy nie przeżyją bez niego poranka, inni (w tym ja) nie potrafią przełknąć go rano. 
Zmiana moich nawyków śniadaniowych nastąpiła, gdy przeszłam na weganizm. Zauważyłam,że nie jestem głodna rano i nie mam potrzeby wstawać wcześniej aby zrobić sobie śniadanie i w spokoju je zjeść.  Zauważyłam też, że mój organizm lepiej reaguje na jedzenie surowych rzeczy przed gotowanymi  Przestałam więc jeść śniadania w domu, ale nie znaczy to, że zrezygnowałam z nich całkowicie. 

Tutaj małe sprostowanie, nawet jeśli uważasz, że nie jesz śniadań i zaczynasz swój dzień jedzenia od lunchu lub obiadu, to w istocie jesz śniadanie, jesz je po prostu później i wybierasz inne rzeczy.
Jak napisałam wcześniej śniadanie, to w wolnym tłumaczeniu "przerwa w poście" mamy tu na myśli post całonocny, więc jest to pierwszy posiłek danego dnia. 
Zauważyłam też, że zdecydowanie lepiej mi się żyje i trawi w ciągu dnia, jeśli rano postawię na nawodnienie organizmu wodą i herbatkami ziołowymi. Pierwszy gotowany posiłek jem około godziny 15-16 i nie, nie jestem na diecie Raw Till 4. To przypadek  :)

Natomiast jeśli chodzi o moje jedzeniowe wybory, są one spowodowane bardzo oczywistą różnicą między żywnością surową a gotowaną. Surowe i suszone warzywa i owoce, a także orzechy trawią się łatwiej i szybciej (może z wyjątkiem orzechów) przez co nie zalegają długo w żołądku, a mimo to maja masę błonnika, który napędza nasz metabolizm oraz witamin i minerałów, które gwarantują dobre samopoczucie.
Zjedzenie na przykład gotowanego śniadania i surowego drugiego śniadania spowodowałoby u mnie bolesne wzdęcia i skurcze. Surowe produkty jako trawiące się szybciej, zalegałyby na gotowanych resztkach powodując takie własnie konsekwencje. 
Jeżeli więc przeszliście na dietę wegańską i czujecie się wzdęci po zjedzeniu czegoś surowego po czymś gotowanym, może własnie w tym leży przyczyna. 

Myślę, że tak czy inaczej warto spróbować, by czuć się lekko cały dzień. 

Dzisiaj mam dla Was zdjęcia moich ulubionych surowych śniadań. 

;)  

weganizm veganism vegan raw breakfast rt4 raw till 4
weganizm veganism vegan raw breakfast rt4 raw till 4
Green smoothie = banan, szpinak, gruszka, cytryna


weganizm veganism vegan raw breakfast rt4 raw till 4

Suszone jabłka

weganizm veganism vegan raw breakfast rt4 raw till 4

Surówka z marchewki, jabłka i kiwi doprawiona octem jabłkowym i cynamonem


weganizm veganism vegan raw breakfast rt4 raw till 4

Smoothie bowl = burak, banan, maliny, czarna porzeczka, stewia, pestki słonecznika i sezam


weganizm veganism vegan raw breakfast rt4 raw till 4

Suszone daktyle Medijool, moje ukochane <3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz