piątek, 6 stycznia 2017

Czy weganizm to dieta odchudzająca ?


Zwykle zaczynam pisanie posta od tytułu, zmusza mnie to do trzymania się tematu, co przychodzi mi z trudem zwłaszcza, gdy mam dużo do powiedzenia. 
Wystukałam więc tytuł i czytając go zauważyłam znaczący błąd. Jestem Ciekawa czy wam też rzucił się w oczy? Postanowiłam go jednak zostawić, bo zwraca uwagę na bardzo ważna kwestię, którą chce poruszyć poniżej. 


Jak już pisałam w poście "Czy weganizm to tylko dieta?" weganizm to według mnie styl życia, zbiór zachowa, któremu przyświeca jakiś wyższy cel.
Jedzenie gra tu oczywiście największą rolę, bo najwięcej dobrego robimy odrzucając produkty zwierzęce. 
Jednak chodzi o coś więcej, odsyłam was do tego posta, bo dzisiaj nie mam na celu powtarzania się.

Wielu ludzi gdy usłyszy, że nie jemy mięsa ( nie wspomnę już o mleku i nabiale), od razy wychodzi z teza, że jesteśmy na diecie odchudzającej. 
Oczywiście, u osób otyłych lub z nadwagą, weganizm zadziała jako dieta odchudzająca i jest to najzdrowsza opcja utraty zbędnych kilogramów, ponieważ jemy do syta, ograniczamy tłuszcze i jedzenie przetworzone.  
Drugim skrajnym przypadkiem sa osoby wychodzące z zaburzeń odżywiania, dla nich weganizm jest wprost idealny. Wszyscy na pewno zgodzą się, że będąc na restrykcyjnej diecie marzymy o wielkim talerzu pełnym jedzenia, które w końcu nas nasyci, lub nawet pizzy. 
Dieta roślinna, jeśli rozważamy ją jedynie w kwestii diety, przynosi wiele korzyści dla naszego zdrowia, fizycznego i psychicznego.  Z tego co zauważyłam w każdym przypadku nisko tłuszczowy weganizm prowadzi do uzyskania po prostu zdrowia i zdrowej wagi. Tak było w moim przypadku i innych, których obserwuję w internecie. 
Ważne jest to, by jeść odpowiednią ilość odpowiednich składników. Dla początkujących ilości jedzenia mogą się wydawać przeogromne. Takie osoby z reguły jedzą wtedy mniej i narzekają na brak energii i niedobory. Musimy pamiętać, że jedzenie wegańskie ma zdecydowanie mniej kalorii, przez co jemy go po prostu więcej. Na początku każdej wegańskiej drogi przydaje się Cronometer.
Jest to aplikacja, która mówi nam ile, zjedliśmy tego dnia i jak to się ma do naszego zapotrzebowania na kalorie i składniki mineralne. To ważny krok, zanim bardziej doświadczony weganin będzie mógł odżywiać się intuicyjnie. :) 


Jednak główne założenie weganizmu, jako stylu życia jest inne i nie ogranicza się tylko do tego co jemy, pamiętajcie o tym 

:) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz