niedziela, 31 lipca 2016

Weganizm to niedoborowa dieta !

Ojeeej ile razy to słyszałam.

Nie wiedzieć czemu każdy, kto pierwszy raz słyszy o diecie roślinnej od razu zadaje pytanie:
 -Skąd bierzesz białko ? 
Odpowiadam wtedy, że białko znajduje się wszędzie, mniejszej lub większej ilości oczywiście. 
Białko to fasola, groch, ciecierzyca, soja, soczewica a nawet brokuły !
Gdy sprawę białka mamy już załatwioną, mięsożercy wytaczają cięższe działa.
- No dobra a co z żelazem? Moja droga, nie jedząc mięsa jesteś na prostej drodze do anemii!
- Żelazo znajduje się we wszystkich warzywach liściastych ! 
Sałata, szpinak, natka pietruszki, rukola, jarmuż. 
Powyższe produkty są zwykle spinane jedną klamrą z napisem TRAWA !
<wzdycham> 
Więc czego jeszcze może nam weganom brakować ?... Cierpliwości do ludzi nie chcących chłonąć wiedzy i przyjmować niewygodnej prawdy. 
Cierpliwości nigdy za wiele.  ;3

Odpowiednio skomponowana dieta roślinna jest w stanie zapewnić nam wszystkie składniki odżywcze, bez większych komplikacji.  ( Możemy jedynie suplementować witaminę B12, która nie występuje w roślinach w wystarczającej ilości, ale o tym planuje napisać osobny post )
Musimy tylko pamiętać, żeby jeść wystarczająco dużo i bardzo zróżnicowanie. 
Rośliny maja mniejszą gęstość kaloryczną, dlatego chcąc odpowiednio naładować energią nasze ciało, musimy zjeść tego jedzenia więcej, lub wybierać gęste kalorycznie i odżywczo produkty. 

I tak ! To takie proste ! ;) 
Jaki jest mój sposób na upartych mięsożerców ? Fakty, Fakty, Fakty, a z faktami się nie dyskutuje !










Do zobaczenia ! ;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz