wtorek, 28 lipca 2015

Brokuły, czosnek, tofu - kolacja idealna


Cześć ! 

Uwielbiam brokuły !  
Zielone mini drzewka są super zdrowe, dostarczają bardzo dużo witaminy C, kwasu foliowego i regulują poziom cukru we krwi, co jest szczególnie ważne dla osób na diecie. 
Jednak nie powinny być głównym składnikiem naszego jadłospisu, ponieważ jak każde warzywo kapustne ( kapusta, kalafior ) mogą powodować wzdęcia. 
Tyle wiedzy z mądrych książek. 

Dzisiaj skupimy się na smaku ! 
Moja ulubiona sałatka brokułowa, to danie, które zawsze zamawiam gdy jem poza domem. 
Zwykle przyrządza się ją z brokułów, sera feta, prażonych migdałów, kilku ziół, i lekkiego dresingu. Do tego koniecznie grzanki ( w restauracjach zwykle pszenne z oliwą ziołami i górą soli ! ;/ ) 

Moja wersja będzie troszkę inna, starałam się ją przyrządzić tak, by nadawała się na posiłek po treningowy, bądź kolację. :) 
Zawiera sporo białka, i śladowe ilości węglowodanów z warzyw. 

Smacznego ! 

Składniki na 1 porcję :  170 kalorii 

150 g mrożonego lub świeżego brokuła
1/2 średniej cebuli
duży ząbek czosnku
odrobina oleju lnianego
100 gram tofu
oregano, sól, pieprz
kiełki rzodkiewki 

Przygotowanie:

- Rozgrzewamy patelnię teflonową, wlewamy odrobinę oleju lnianego i rozcieramy go ręcznikiem papierowym po całym dnie. 
- cebulę kroimy w grubą kostkę i szklimy na patelni
- ząbek czosnku rozgniatamy i siekamy, ale nie zbyt drobno i wrzucamy do cebulki. 
- brokuły kroimy w kawałki o około 1 cm grubości i je też wrzucamy na patelnię. 
- Teraz możemy dodać sól, pieprz i oregano. 
- Gdy składniki się smażą, kroimy tofu w kostki, po czym wrzucamy na patelnię, delikatnie mieszamy i tak smażymy około pół minuty. Po tym czasie tofu jest już ciepłe.
- Wykładamy do miseczki i dekorujemy kiełkami rzodkiewki. 

Gotowe ! 


























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz